مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص سهم پرداختی دهک‌های ۶ تا ۱۰ برای استفاده از خدمات بیمه سلامت، توضیحاتی داد.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین جمشید شایانفر افزود: افرادی که در پنج دهک اول قرار دارند، دارای یک بیمه معتبر تا پایان فروردین ۱۴۰۴ هستند و نیاز به مراجعه حضوری و غیر حضوری برای بیمه شدن ندارند.

وی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه بیمه سلامت برای دهک‌های ۶ تا ۱۰، ادامه داد: مشمولان دهک ۶ تا ۱۰ بر اساس مصوبه هیأت وزیران باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند، بنابر این مشمولان دهک ۶ باید ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که این ۲۰ درصد برای یک سال حدود ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

شایانفر گفت: همچنین مشمولان دهک ۷ درآمدی با ۳۰ درصد مشارکت باید حدود ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت کنند، مشمولان دهک ۸ درآمدی با ۴۰ درصد مشارکت به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند؛ همچنین مشمولان دهک ۹ با ۵۰ درصد مشارکت به میزان ۹۶۹ هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که مبلغ آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.

کد خبر 866326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha